'Smeren als de beren' gaat van start!

Gepubliceerd op 3 juni 2024 om 13:49

Onze school neemt deel aan het project “Smeren als beren”

Wat houdt de campagne in?

Na een bevraging bij de leerlingen en het schoolteam over ons huidig gedrag m.b.t. zonnebescherming gaan we aan de slag.

In de klas gebruiken we de komende weken doe-koffers van ZonneSlimme Scholen, we leren werken met de UV-index en we passen met z’n allen ons gedrag rond zonnebescherming aan.

We spelen vaker in de schaduw, dragen meer beschermende kledij en smeren zonnecrème.

Op die manier leren we meer over de impact van de zon en UV-straling en hoe we ons daartegen kunnen beschermen.

Wie zit er mee achter?

“Smeren als Beren” is een project van de Intergemeentelijke Preventiewerking en Eerstelijnszone
Pallieterland met financiële steun van Stichting tegen Kanker. Alle info is hier te vinden.

Wat kan jij zelf doen?
- Bekijk dagelijks de UV-index (want die kan ook op bewolkte dagen hoog zijn), bijvoorbeeld via https://uvindex.be/nl.
-Vanaf UV-index 3 onderneem je stappen om jezelf en je gezin te beschermen:

•  Binnenblijven (of schaduw opzoeken) is de beste bescherming tegen de zon, vooral tussen 12 en 15 uur.
  • Draag beschermende kledij zoals een hoed met een brede rand, een zonnebril en bedekkende kledij.
  • Breng om de 2 uur een dikke laag zonnecrème aan. Enkel zonnecrème biedt onvoldoende bescherming. Het is een aanvulling op andere, betere bescherming zoals schaduw en kleding.

Wij worden een zonneslimme school!

Er zijn geen reacties geplaatst.